Saturday, December 24, 2011


මගේ අප්‍රසන්න අතීතයේ කතාව: දෙවන කොටස.

මම තදටම ඇන ගත්ත දැරිවි ගැන ඔයාට කිව්වා මතකයි නේද? මගේ බාඳුරා මල. ඒ දැරිවි බොහොම පැහදිලිව මට ලියල තිබුන එයා තව කෙනෙකුට බහ දීල ඉවර බව. ඒ ළමය කොක්ක දා ගෙන තිබුනෙ වයස 15 ඉඳන්ලු. මම දන්නෙ නැහැ ඇයි මම ඒක පිලිගන්නෙ නැතුව ඒ කෙල්ල පස්සේ ගියේ කියල. කොච්චර මෝඩ කමක්ද, නේද? මම දන්නෙ නැහැ ඇයි මට ඉස්කොලෙ හාමිනේ "බැහැ" කියපු වෙලාවෙ ඒක පිලිඅරන් වැරදුනා කියල හිතාගෙන නිකම් හිටිය වගෙ ඒ දවස වලත් නිකම් නොහිටියෙ. මට හිතෙනව ඒ ලමයට කතා කරල සමාවෙන්න කියන්න. දන්නවද? මම අන්තිමට බාඳුරා මලට කතා කලේ මම මගේ දෙවන රෝහලින් එන්න මාසෙකට වගේ කලින්. ඒ කියන්නෙ 1990. මම මේ මුලු කාලෙම දැනගෙන හිටියා එයා ඉන්නෙ කොහෙද කියල. සමහර අය වගෙ 91 යාලු වෙලා 92 කසාද බැඳල අතුරුදහන් වෙලා හිටියෙ නැහැ.

ඔයා කරුණාසේන ජයලත් ගේ ගොළු හදවත කියවල තියෙනවද? පොත කියවල නැතත් ඔයා ටෙලිය හරි බලන්න ඇතිනේ. මේ බාඳුරා මලත් ගොළු හදවතේ ධම්මි වගේ වෙන්න හැදුවද මන්දා. මට මතකයි කස කසා ඇට දාල සරුවත් බොන්නයි තිත්ත කෝපි වලටයි ආසයි කියනවා. සමහර විට මට අකමැති වුනාට මගෙන් ලැබුන ආදරය ගැන තණ්හාවක් හිතෙන්න ඇති. ගැහැණු ළමයි හරිම සංකීර්ණ සත්ව කොට්ටාශයක්. උන්ව තේරුම් ගැනීම e-coli බැක්ටීරියාවක් ඇතුලේ සිද්ධ වෙන රසායනික ක්‍රියාවන් තේරුම් ගන්න
උත්සාහ කිරීමටත් වඩා අමාරුයි.

ඔයාට මම දවසක් කියපු විදියට මගෙ පරණම පරණ ලියුම් වගයක් හමුවෙල මම කියෙව්ව. ඒව කියෙව්වට පස්සේ මට මම ගැනම හරිම කලකිරීමක් ඇතිඋනා. මම මොන තරම් මගෙ ජිවිතය අවසනාවන්ත කරගෙනද කියල දැනුයි මට තේරෙන්නෙ. පරන ලියුම් කියවනව කියන්නෙ යටගිය අතීතය මතක් කරල සතුටු වෙන්න පුලුවන් දෙයක් කියලයි මම හිතුවෙ – ඒ ඔයාගෙ ලියුම් කියවපු දවසෙ. ඒත් එක එහෙමම නෙවෙයි වුනේ. මගේ අවසනාවන්ත අතීතය හරියට කේ. ජයතිලකගෙ පොතක් වගේ. මට ඕන කාට හරි මේ විස්තර කියල ඒ අඳුරු අතීතය පිරුන ලියුම් ඉරල පුච්චලා දාන්න. විස්තර කරන්න පහසුවට කලු සුදු කියල මගේ අත්දැකීම් බෙදල වෙන්කරල ලියන්නම්.

මේක බොහොම දිග කතාවක් වේවි. ඒ නිසා කොටස් කිහිපයකට තමා ලියන්න වෙන්නෙ. මේ ලියුම ඔයා කවද හරි බැලුවොත් ඊට පස්සේ මට කතා නොකර ඉන්න වුනත් ඔයාට අවසර තියෙනවා. මීට කලින් නොකළ වගේම මම ඔයාට කවදාවත් කරදර කරන්නෙ නැහැ. මට යන්තම් දැනගන්න අරින්න ඔයා මේක කියවපු බවත්, මින් ඉදිරියට කතා නොකල යුතු බවත්.

සිද්ද වෙච්ච දේවල සිදු වෙච්චදි න පිලිවෙලට ලියුවනම් තමා හොඳ. ඒත් සමහර කලු දේවල් කියෙවුවම ඔයා සුදු දේවල් නොබලම මාව කලු මිනිහෙක් විදියට ශ්‍රේණි ගත කරන්න ඉඩ ඇති නිසා මුලින්ම මම හොඳ මිනිහ වෙච්ච ඉතා සුලු "සුදු" අවස්ථාවක් ලියන්නම්..

ඉතුරු කොටස හෙට.

No comments:

Post a Comment